» » » Pixologic Zbrush 3.5 R3 (2009) For Windows + Zbrush 4 (2010) for Mac OS

Pixologic Zbrush 3.5 R3 (2009) For Windows + Zbrush 4 (2010) for Mac OS

Pixologic Zbrush 3.5 R3 (2009) For Windows + Zbrush 4 (2010) for Mac OS


Zbrush — программа для трёхмерного моделирования, созданная компанией Pixologic. Отличительной особенностью данного ПО является имитация процесса «лепки» 3d-скульптуры, усиленного движком трёхмерного рендеринга в реальном времени, что существенно упрощает процедуру создания требуемого 3d-объекта. Каждая точка (называемая пиксоль) содержит информацию не только о своих координатах XY и значениях цвета, но также и глубине Z, ориентации и материале. Это значит, что вы не только можете "лепить" трёхмерный объект, но и "раскрасить" его, рисуя штрихами с глубиной. То есть вам не придётся рисовать тени и блики, чтобы они выглядели натурально — ZBrush это сделает автоматически.


Год/Дата Выпуска: 2009
Версия: 3.5 R3
Разработчик: Pixologic
Платформа|OC: PC\Windows (x86)
Совместимость с Vista: полная
Язык интерфейса: Английский
Таблетка: Присутствует
Системные требования:

Минимальные системные требования:
OS: Windows 2000/XP SP2
CPU: P4 or AMD Opteron or Athlon64 Processor (Must have SSE2 : Streaming SIMD Extensions 2)
RAM: 1024MB (2048 MB recommended)
Monitor: 1024x768 monitor resolution (32 bits)

Рекомендуемые системные требования:
OS: Windows XP SP2/Vista
CPU: Pentium D or newer (or equivalent such as AMD Athlon 64 X2 or newer) with optional multithreading or hyperthreading capabilities
RAM: 2048MB (4096MB for working with multi-million-poly meshes)
Monitor: 1280x1024 monitor resolution or higher (32 bits)
Размер файла: 145 Мб


Год выпуска: 2010
Версия: 4.0
Разработчик: Pixologic
Платформа: Intel only
Системные требования: OS: Mac OSX 10.5 or newer
CPU: Intel Macintosh (Must have SSE2 : Streaming SIMD Extensions 2)
RAM: 1024MB (2048MB recommended for working with multi-million-polys)
Monitor: 1024x768 monitor resolution set to Millions of Colors
(recommended: 1280 x 1024 or higher)
Язык интерфейса: только английский
Таблетка: Присутствует
Размер: 263 Мб

Pixologic Zbrush 3.5 R3
Также быстро работает со стандартными 3d объектами, используя кисти для модификации геометрии материалов и текстур. Позволяет добиться интерактивности при немыслимом количестве полигонов. Используя специальные методы, можно поднять детализацию до десятков (а то и сотен) миллионов полигонов. Также имеется множество подключаемых модулей (работа с текстурами, геометрией, множество новых кистей, быстрая интеграция с профессиональными пакетами 2d графики и многое другое).

Для тех кто ищет плагин POSER SCALER. Теперь эта функция автоматическая, начиная с версии Zbrush 3.5 R3.

Список плагинов:
PaintStop, ZAppLink 3, Image Plane, HD Render All, Turntable Plus, SubTool Master, Transpose Master, Decimation Master3D, Printing Exporter, Adjust Draw Focus Z Size


Pixologic Zbrush 4
Zbrush — программа для трёхмерного моделирования, созданная компанией Pixologic. Отличительной особенностью данного ПО является имитация процесса «лепки» 3d-скульптуры, усиленного движком трёхмерного рендеринга в реальном времени, что существенно упрощает процедуру создания требуемого 3d-объекта. Каждая точка (называемая пиксоль) содержит информацию не только о своих координатах XY и значениях цвета, но также и глубине Z, ориентации и материале. Это значит, что вы не только можете “лепить” трёхмерный объект, но и “раскрасить” его, рисуя штрихами с глубиной. То есть вам не придётся рисовать тени и блики, чтобы они выглядели натурально — ZBrush это сделает автоматически. Также быстро работает со стандартными 3d объектами, используя кисти для модификации геометрии материалов и текстур. Позволяет добиться интерактивности при немыслимом количестве полигонов. Используя специальные методы, можно поднять детализацию до десятков (а то и сотен) миллионов полигонов. Также имеется множество подключаемых модулей (работа с текстурами, геометрией, множество новых кистей, быстрая интеграция с профессиональными пакетами 2d графики и многое другое).

На сайте разработчика видео с демонстрацией работы ВСЕХ новых удивительных инструментов:
ShadowBox (ящик теней),
MatchMaker (создатель по подобию),
Clip Brushes (кисти для дырок и срезания/вырезания поверхностей),
Alpha Roll (можно легко рисовать 3D-косички),
Новая версия GoZ (теперь с поддержкой 3ds Max),
Timeline (временная шкала для управления анимацией),
Move Elastic Brush (эластическая кисть сдвига),
Move Topological Brush (в отличии от просто Move Brush, эта кисть учитывает топологию и поэтому ней легко приподнимать одну из плотно сжатых губ или веко),
Mannequins (Манекены - предварительно настроенные заготовки из ZSperes - разные люди, звери, насекомые, для упрощенной установки поз и моделирования),
Deco Brushes (кисти для очень эффективного декорирования с помощью предустановленных параметров поворота альфы и изменения размера альфы от силы нажатия на планшет),
Animate Expose (можно анимировать разные параметры, к примеру, Explode, когда модель "взрывается" на составные элементы),
Animate 3D Layers (появилась возможность анимировать прозрачность 3D-слоев, т.е. когда изменения записанные в один слой плавно перетекают в изменения из другого 3D-слоя)

Pixologic has achieved new breakthroughs with the release of ZBrush 4. Through the introduction of completely new tools and the extension or expansion of existing ZBrush utilities, ZBrush 4 sets a new standard for digital art software. ZBrush 4 offers the freedom to explore and create; take your art from concept to final production asset without the need to leave the ZBrush environment. You can also use GoZ to seamlessly transition between ZBrush and other applications.

With this new release, ZBrush continues to evolve in the directions established by the innovations of ZBrush 3.5. Building on the desire to add more intuitive modeling tools such as ZBrush 3.5?s QuickSketch, ZSketch and Remesh, version 4 adds ShadowBox, Clip Brushes, and improved SubTools. Hard surface sculpting is now just as easy and powerful as organic modeling. With ZBrush 4 you can create vehicles just as fluidly as creatures, environments or characters. Sculpt anything you can imagine and then paint your work with the SpotLight PolyPainting projection system. Export your work for 3D printing so that you can hold your creation in your hand!

Your 3D creations are only as good as their presentation. Now ZBrush 4 includes an animation timeline allowing you to create moving turntables for your demo reel. Animate poses, store camera positions, sync your animation to music, import audio to test blend shapes and lip sync — all within ZBrush. More than simply an animation tool, the timeline can also be used to store and switch between your model’s states for fast, easy control while working. For example, you can use points on the timeline to swap visibility of entire groups of SubTools, making project management easier than ever. Show your model off in the best light by using the new Best Preview render options to add amazing realism: Render subsurface scattering, ambient occlusion, fibers, advanced shadows and more in no time!

All the Major New Features
This list includes all the main additions or changes in ZBrush 4.

ZProjects
Save all loaded tools, document size, light, material, timeline and render settings in one click.
ZBrush 4 even includes sample projects to help you discover new features.

Best Preview Render
Renders Shadows, Ambient Occlusion, Fibers, SSS and Transparency with advanced anti-aliasing.
Multi-pass rendering with Shadow, Color, Ambient Occlusion, Mask and Depth as separate maps.
Render for still images or animations.

Project presentation
Timeline for more than just simple turntables and animations.
Keyframe management: copy, move, etc.
Audio support with color beats for manual animation synchronization.
Fade in/out and cut keyframes for nice transitions.
Ease in/out keyframes.
MDD animation file format support for exporting and importing animation.
Animation-capable layers, Tools, ZSpheres, background and more.

Concept creation
Shadow Box for free-form creation.

Move Elastic Brush to create stretch-free extrusions.
Reproject improved for more finely tuned control of the results.
Mannequin for quick scene setup.

TransPose units to help you in proportions and sizes.

Hard Sculpting
Clip brushes for slicing your models.
By Radius and By Polygroups modes for the Clip brushes.
Shadow Box to create original sculpting bases, combined with radial symmetry.

New Strokes: Circle, Square, Curves.

Major brushes:
MatchMaker, the perfect brush to deform your mesh to conform to other 3D models.
Deco brushes, turn, spin – perfect for creative patterns!
Clay Buildup will be your new Clay brush for the rough sculpting.
Move Elastic, Move Topo, Move Parts: Stretch and deform with no constraints.

Strokes:
Roll mode improved with the Roll distance.
New lasso/marquee selection mode, circle by center, perfect circle, curve for masking and hiding.
Marquee, Lasso and Circle strokes working with symmetry for hiding, masking and slicing.
Pipeline and Productivity
GoZ with Autodesk Maya (2008, 2009, 2010, 2011), Autodesk 3DSMax (2009, 2010, 2011), Luxology modo 401 (Sp2 to sp5), Cinema 4D R11 and R11.5
GoZ SDK for integrating GoZ in additional software packages.
Xpose to explode all SubTools, making it easy to work on a hidden one or create stunning animated effects.
SubTool Duplicate and Insert, List All + ABC, Merge All for more flexibility when working on complex models.
Solo mode to quickly isolate the current SubTool.

3D Painting and Materials
PolyPaint Layers for more freedom in 3D painting.
SpotLight to edit textures on the fly and then use them to paint by projection.
Gradient transparency for anti-aliased transparency in PolyPainting.
New shaders: Fast Overlay and Fresnel Overlay for more effects in your materials.
New Fresnel and SSS settings for more realistic materials!
New Blinn Specular added to the default shader for a better skin specular effect.
Large number of blending modes between materials: Add, Subtract, difference, darken, etc.

Misc
Topology auto masking to protect closed areas which are not directly connected.
Elasticity settings to stretch your model without stretching the topology.
Orientation settings: rotate your alphas while sculpting.
Tile alphas for more creativity with brushes.
Non-Square alphas are supported, avoiding distortions.
Contact support for SubTools: deform multiple SubTools while maintaining your defined contact points between them!
Relax Deformation: relax your topology without altering the shape.
Inflate Balloon Deformation for a variation of the relax deformation.
Deformations are now in real-time when moving the sliders, giving you live feedback.
New File menu to manage all content.

Plugins
Decimation Master is now 64bits.
Original size is kept when exporting with 3D Print Exporter.
Unwrap all SubTools at once with UVMaster.
New Multi-map exporter for fast and easy creation of many maps at once including: normal, displacement, ambient occlusion, etc.
Various additions in SubTool Master and TransPose Master.

Скриншоты:


Pixologic Zbrush 3.5 R3 (2009) For Windows + Zbrush 4 (2010) for Mac OS Pixologic Zbrush 3.5 R3 (2009) For Windows + Zbrush 4 (2010) for Mac OS


Скачать "Pixologic Zbrush 3.5 R3 (2009) For Windows":


Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.


Скачать "Pixologic Zbrush 4 (2010) for Mac OS":


Внимание! У Вас нет прав для просмотра скрытого текста.


Нужна Помощь по установке программы Pixologic Zbrush 3.5 R3 (2009) For Windows + Zbrush 4 (2010) for Mac OS ?

Интересные публикации

Похожие публикации

Zbrush 4 x86 [2010, eng] - программа для трёхмерного моделирования, созданная компанией Pixologic. Отличительной особенностью данного ПО является
Программа для трёхмерного моделирования, созданная компанией Pixologic. Отличительной особенностью данного ПО является имитация процесса "лепки"
Zbrush — программа для трёхмерного моделирования, созданная компанией Pixologic. Отличительной особенностью данного ПО является имитация процесса

Добавить комментарий

    • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
      heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
      winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
      worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
      expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
      disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
      joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
      sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
      neutral_faceno_mouthinnocent
  • Или водите через социальные сети


Последние комментарии

Архив

Декабрь 2016 (72)
Ноябрь 2016 (290)
Октябрь 2016 (205)
Сентябрь 2016 (165)
Август 2016 (203)
Июль 2016 (158)

Панель пользователя