» » » SideFX Houdini 14.0.201.13 with Engine (x64)

SideFX Houdini 14.0.201.13 with Engine (x64)

SideFX Houdini 14.0.201.13 with Engine (x64)

SideFX Houdini Довольно мощная программа предназначенная для 3d моделирования, 3d графический редактор, предназначенный для создания специальных и сложных фото и видео — эффектов. SideFX Houdini позволяет создавать сложные кадры, без необходимости использования дополнительных плагинов, или группы программистов, тем самым значительно сэкономив средства на производство профессионального видео. В кинопроизводстве повсеместно используются возможности этой программы Houdini Данное приложение применяется для создании потрясающих видео-эффектов и анимации. 3D графический видео-редактор SideFX Houdini может работать с флюидами, с твердыми телами и частицами, имитировать жидкости, газ и движение песка. Houdini FX включает Autodesk FBX экспорт, который гарантирует совместимость с прочими 3D — приложениями, такими как Autodesk 3ds Max и Autodesk Maya.

Особенности программы:
• Дружелюбный пользовательский интерфейс
• Полигональное моделирование
• NURBS моделирование
• Создание геометрии объектов
• Дополнительные инструменты для редактирования движений
• Процедурная анимация и редактирование движений
• Создание и редактирование звуков
• Управление светом и тенями
• Интегрированная поддержка языка Python
• Инструменты для симуляции жидкости, огня, дыма и меха
• FBX импорт, поддерживающий NURBS
• Поддержка Adobe Illustrator
• Возможность сохранения в .MDD для обмена информацией с Lightwave. Можно также воспользоваться плагином Point Oven для использования .MDD файлов в других приложениях, таких как XSI, Autodesk Maya, Autodesk 3ds Max или Messiah
• Инструменты Shatter и Break, которые разбивают модель на кусочки и инструмент Debris, с помощью которого отделяются частицы
• Отображение теней в окне просмотра (Viewport) и поддержка OpenGL 2
• Улучшенная система volume rendering

Среди нововведений стоит отметить
Среди нововведений десятой версии стоит отметить возможность использования нескольких компьютеров, объединенных в локальную сеть, для имитации поведения жидкостей, новые инструменты Pyro FX для создания дыма и огня, технологию Interactive Photorealistic Rendering (IPR) для быстрого просмотра изменений, которые вносятся в освещение трехмерных сцен, работу со стереоскопическими данными. Houdini Master отличается наличием инструментов для создания динамики и визуальных эффектов с частицами.

MODELING :
• Work with a complete set of Polygon and NURBS modeling tools including a robust polygon to subdivision surface workflow.
• Easily model complex environments with tools such as l-systems and instancing.
• Create clean, production-ready, geometry with a wide variety of modeling utilities.

TEXTURING :
• Unwrap organic models with the UV pelt tool.
• Tweak the results using the UV brush tool in both UV and 3D space.
• Quickly mirror UV attributes across your geometry or transfer them to other models.

ANIMATION :
• Set keyframes on any parameter in Houdini.
• New Blend Pose tool gives you set driven key behaviour with one or more drivers.
• Edit keys in either the Channel Editor, Dope Sheet, Table View or directly in the Timeline.
• Use Houdini’s procedural motion editing system [chops] for advanced control.
• Default Cartoon rig lets animators quickly test out Houdini’s animation tools.

CHARACTER RIGGING :
• Auto-rig tools let you rapidly build up biped, quadraped and mixed limb rigs with animator-friendly controls.
• Capture surfaces with bones or use metaballs for better localized deformation.
• Easily composite capture weights painted by different riggers on the same model.
• Quickly mirror capture weights across your geometry or transfer them to other models.
• Create realistic muscle deformations with skin sliding using metaball-based muscles.

LIGHTING :
• Easily set up and control spot, directional, point, area or environmental lights.
• New material palette ships with pre-built shaders that can be assigned then edited in Houdini’s shader building environment.
• Set up local material properties to define custom looks for objects that share the same material assignment.

MANTRA RENDERING :
• Choose from Mantra’s micropolygon, raytrace, or new physically based renderer.
• Render fluid-based smoke and cloud effects using the new Volumetric renderer with deep shadows maps and motion blur.
• Render Fur procedurally using guide hairs and painted grooming attributes.

THIRD PARTY RENDERING :
• Work with third party renderers such as RenderMan directly inside Houdini.
• Interactively create RenderMan materials with Houdini’s shader building environment.
• Add support for new renderers by writing simple Python scripts.

BUILT-IN COMPOSITING :
• Lighters can test render passes then quickly prepare slap comps for review.
• Strong interaction with Houdini’s shading language to create custom masks.

INTEROPERABILITY :
• Animate and render files and Digital Assets created in Houdini.
• Collada support for the import of geometry, lights, cameras, transformations and keyframe animation.
• Support for standard file formats such as obj, dxf, iges, rib and more.

PYTHON SUPPORT :
• Object-oriented Python API provides lowlevel access to Houdini.
• Easily integrate Houdini into your existing pipeline with full access to Python libraries.
• New Python-driven back-end for Houdini lets you see exactly what’s going on when Houdini generates an IFD or RIB file.

PARTICLES :
• Full control over every aspect of how your particles move and react to forces.
• Emit particles from any geometry type such as points, surfaces, volumes and metaballs.
• Birth particles from deforming geometry even if the topology differs from frame to frame.
• Full complement of dynamic forces such as gravity, wind, drag, rotational velocities with local controls for turbulence.
• Easily set up attraction, follow, flocking and orbitting to create complex particle motion.
• Particles can collide with static and deforming geometry then react by either bouncing, dying, sticking or sliding.
• Particle networks can be extended through the use of Houdini’s node-based vector expression environment.
• Surfaces and point clouds can both transfer and receive attributes from particles to help define behaviour.

PARTICLE RENDERING :
• Point Rendering lets you efficiently render large numbers of particles with motion blur.
• Volumetric Rendering lets you define regions of density then render with deep shadows.
• Built-in support for texture-mapped sprites directly in the particle network.
• Instanced Geometry efficiently distributes geometry over a large number of particles.
• Copy stamping lets you set up variables to create unique models at each particle.

FLUID-BASED PARTICLES :
• Smoothed particle hydrodynamics solver that lets you easily create fluid effects with detailed splashing.
• Particles can be surfaced with special tools designed to take into account both the particle motion and the colliding geometry.

Процедура лечения
1. Установить Houdini.
2. Остановить службу «HoudiniLicenseServer».
3. Скопировать с заменой «sesinetd.exe» в папку «Windows\System32».
4. Запустить службу «HoudiniLicenseServer».
5. Запустить License Administrator и перейти во вкладку «Server Information».
6. («Program Files\Side Effects Software\Houdini 12.5.427\bin\hkey.exe»).
7. Запустить keygen («houdini12_5keygen.exe»).
8. Вбить данные в поля «Server Name» и «Server Code». Нажать «Generate License».
9. В окне License Administrator выбрать «File» => «Manually Enter Keys...»
10. Введите в появившееся окно первые пять сгенерированных в keygen'е строчек (1 строчка в 1 поле) и нажмите «Accept».
11. Закрыть License Administrator и запустить Houdini.

Особенности использования
Пользователи Win 8 карт GeForce не должны использовать драйвер 310, или 314 (Houdini будет висеть). Nvidia имеет фиксированное решение этого вопроса, и в настоящее время доступно в их 320 бета-драйвере.
Members Win 8 GeForce cards do not have to use the driver 310, or 314 (Houdini will hang). Nvidia has a fixed resolution of this issue, and is currently available in their 320 beta driver.

Информация:
Версия программы: 14.0.201.13
Год выпуска: 2015
Оф. сайт: www.sidefx.com
Язык интерфейса: ML / English
Ключ: замена файлов + keygen
Платформа: Windows XP/Vista/7/8/8.1 (x64)
Размер: 202.7 Mb

SideFX Houdini 14.0.201.13 with Engine (x64) SideFX Houdini 14.0.201.13 with Engine (x64) SideFX Houdini 14.0.201.13 with Engine (x64) SideFX Houdini 14.0.201.13 with Engine (x64) SideFX Houdini 14.0.201.13 with Engine (x64) SideFX Houdini 14.0.201.13 with Engine (x64) SideFX Houdini 14.0.201.13 with Engine (x64) SideFX Houdini 14.0.201.13 with Engine (x64) SideFX Houdini 14.0.201.13 with Engine (x64) SideFX Houdini 14.0.201.13 with Engine (x64)

Скачать SideFX Houdini 14.0.201.13 with Engine (x64)



Нужна Помощь по установке программы SideFX Houdini 14.0.201.13 with Engine (x64) ?

Интересные публикации

Похожие публикации

Houdini FX – высокофункциональное приложение для моделирования и создания специальных эффектов, представляющее из себя пакет для 3D-графики.
SideFX Houdini FX — мощная программа для моделирования и создания специальных эффектов, одновременно являющаяся функциональным пакетом 3D графики.
Houdini Master — мощная программа для моделирования и создания специальных эффектов, одновременно являющаяся функциональным пакетом 3D графики.
Houdini Master — мощная программа для моделирования и создания специальных эффектов, одновременно являющаяся функциональным пакетом 3D графики.

Добавить комментарий

    • bowtiesmilelaughingblushsmileyrelaxedsmirk
      heart_eyeskissing_heartkissing_closed_eyesflushedrelievedsatisfiedgrin
      winkstuck_out_tongue_winking_eyestuck_out_tongue_closed_eyesgrinningkissingstuck_out_tonguesleeping
      worriedfrowninganguishedopen_mouthgrimacingconfusedhushed
      expressionlessunamusedsweat_smilesweatdisappointed_relievedwearypensive
      disappointedconfoundedfearfulcold_sweatperseverecrysob
      joyastonishedscreamtired_faceangryragetriumph
      sleepyyummasksunglassesdizzy_faceimpsmiling_imp
      neutral_faceno_mouthinnocent
  • Или водите через социальные сети


Iphone

Последние комментарии

Архив

Декабрь 2016 (32)
Ноябрь 2016 (290)
Октябрь 2016 (207)
Сентябрь 2016 (165)
Август 2016 (204)
Июль 2016 (158)

Панель пользователя